de_dust2
Mióta versenyszerű Counter Strike létezik, kiirhatatlan minden egyes versenyeknek, ligának és netes gyakorlómeccsnek ez a remek, világos tónusú pálya. Az összes többi DE maphoz hasonlóan itt is két bombalerakó található a terroristák kezdőhelyéhez közelebb esö a B betűjelet kapta. Ezt a legkönnyebb gyors taktikával elfoglalni, valamint a bomba élesítése után megvédeni is könnyebb mint a nyiktabb, három helyről megközelíthető A-t. Jellemző momentuma két csapat AWP-sei egymást próbálják kilőni a kör elején, hogy emberelőnyből indulhasson a támadás, illetve a védés.
de_inferno
A másik nagy közönségkedvenc, szintén világos alapszintü map. Elég változó, hogy melyik oldalon könnyebb rajta jáccani egy csapatnak, ami abból adódik hogy a CT-k agresszív kinézegetős védéssel nagyon érzékenyen érinthetik az egy helyen gyülekező támadókat. Viszont egy összeszedettebb terelgetős taktikát, vagy egy vakítokkal jól ellátott rush igen komplikát is lehet megfogni a lerakók közötti nagy távolság miatt mivel a defenzíven védekező CT-kkel való találkozás nélkül is könnyen támadást lehet szimulálni, ezért nem indulnak át egyik lerakórol a másikra olyan hamar a védők.
de_nuke
Az egyik legsötétebb textúrákkal rendelkező mapunk, amelyen a történet szerint egy rakétával is felszerelt bázist kell felrobbantania az elszánt rosszfiúknak, de minket nem is ez érdekel. A felső lerakó közvetlenül az alsó fölött van, így frappáns tereléseket lehet végigvinni hiszen a kettőt csupán két szellőzőakna választja el. Két létfontosságú területet emelnék ki : az egyik az elosztó, amelyből mindkét bombalerakót azonnal meg lehet rohamozni, innen indul el legtöbbször a támadás. A másik az udvar, ami kedvez a távcsöves fegyver rajongóinak a nagy távolság miatt, valamint innen remekül megkerülhető a védő csapat, ha nem összpontosítanak a kinti részekre.
de_train
Egyértelműen a legsötétebb versenypálya, ami az alacsonyabb gamma értékkel játszó játékosoknak komoly hátrány is lehet a sok árnyékos búvóhely miatt.Rengeteg aljas ki sarok,létrák,dobozok,vagonok amik alól vagy mellől az óvatlanul támadó vagy védő csapatoknak sorsdöntő emberhátrányba is taszítani. Szintén egy terelgetős map, ahol a benti sötétebb lerakót könnyebb támadni és védeni is a két szűk támadási pont miatt, így itt főleg az egyéni bravúrok döntenek el egy kört a pontos gránátozás mellett. A kinti rész már bonyolultabb, ugyanakkor szintén a távolsági lövéseken valamint a füstökön és a vakítokon múlik, hogy melyik oldalra billen a mérleg.
de_cbble
Egy harsány közutálatnak örvendő map, ami talán annyiból érthető is, hogy vitatlanul a CT-nek kedvez az egész felépítése. Annyira hatalmas az alapterülete és, annyira könnyen védhető mindkét lerakó, hogy vagy komoly tudásbeli fölény, vagy agyafúrt és átgondolt taktikák kellenek ahhoz, hogy a támadó csapat megnyerje az adott menetet. Szép világos színek, jól átlátható szerkezet, de mégis pokolian nehéz jól betámadni. Éppen ezért ma már nem jellemző, hogy versenyeken előkerül nálunk a GPS rendezvénysorozat alkalmazza, de a csapatok több mint fele vétómapként jelölte meg, így nem sok mérkőzést láthattunk ezen.
de_aztec
Szinte minden jellemzőt átmásolhatnék ide a cbble leírásából, hiszen az aztec, esetében is egy egyértelműen CT mapról beszélhetünk, amit egy kicsit is felkészült csapat fölényesen be tud védeni, betámadni meg már csak azért is nagyon nehéz, mert a terror rész egyik irányból egy tökéletesen sniperezhető kapuval, másik irányból pedig egy szintén pofonegyszerűen védhető híddal van elszeparálva a két lerakótol. Annyi előnyük van a támadóknak, hogy a kezdőhelyüktől az A lerakóig húzódik egy patakszerűség, aminek a partvonalán el lehet sunnyogni a bombával, de egy rámpavédő CT ezt is hamar likvidálni tudja. Ma már egy verseny sem használja, de régen nagy népszerűségnek örvendett, főleg a public szervereken.
de_prodigy
Az aztec-nél valamivel hamarabb tűnt el a versenyekről ez nagyon érdekes pálya, amire igazából rá lehet fogni, hogy a CT-knek kedvez, de ez magasabb szinten nem volt mindig igaz. Több okos ötletet is beleraktak a készítői, amitől élvezetes rajta játszani, például a két lerakó között, valamint a fő támadási folyosó fölött húzodó szellőzőcsatornát, ami mindkét félnek előnyére válhat, ha okosan használja. Egy jó fülhallgató nem hátrány a prodigy-n...minden csörög,zörög,kitörik,kinyílik,becsukódik. A zajokról és lépéshangokról jól meg lehet határozni az ellenfél pozítszioját, de ugyanezen okból kifolyólag terelni, megtéveszteni sem nehéz.
de_cpl_mill
Ahogy a nevéből is látszik, az eredetileg de_clan1_mill néven futó mapot a CPL fejlesztette ki, speciálisan versenyszerű CS-hez. Hogy játékosoknak csak a lényegre kelljen összepontosítaniuk, nincsenek csicsás látványelemek (no nem mintha egy alapból művészi szépségű játékról beszélnénk) meg kell elégednünk dobozokkal és szögletes, egyszerű formákkal. A lerakók a nagyobbikat két irányból is be lehet venni, valamint egy egész pályát behálózó csatornarendszer is segítségére válik a terroristáknak. A kisebbik lerakóra általába egyetlen védőt helyeznek a védőcsapatok, akit a középső részről átmozgó társa segít támadás esetén.